חדשות האתר

לקויות למידה

 
 

אחת התהיות בקרב הורים, לילדים עם קשיים בלימודים, הינה האם בני יכול אי פעם להיות תלמיד ממוצע, ברמת בני גילו? לא בכדי, בעשור האחרון, גדלה עד מאוד השאיפה לאתר לקויות למידה וקשיי למידה, להגדירם, לסווגם ולהציע אפשרויות ואסטרטגיות לשיפור ההתמודדות.

 
 
 

מהי למידה?

למידה הינה תהליך בו אנו רוכשים הבנה והפנמה של מידע באופן עקבי. אופן הלמידה מתבסס על רבדים אשר נבנים זה על זה ומתועלים להשגת מיומנויות גבוהות יותר. למידה חיונית לפתרון בעיות והגעה להחלטות.
 
 

לקות למידה, מהי ?

לקות למידה הינה הפרעה נוירולוגית, מקורה בתפקוד לא תקין של המערכת העיצבית. תוצאות הפרעה זו הן פגיעה בכישורי הלימוד.  

 
 

מתי ניתן להצביע על לקות למידה?

כאשר נמצאים פערים משמעותיים ביכולות ביחס לנורמה, כגון: הקשבה, קריאה, כתיבה וחשבון, ניתן להצביע על לקות למידה. הקשיים פוגעים ביכולת הלמידה ומשבשים את הרצף וההתפתחות הלימודית של האדם.
 
 

ליקויי למידה, סטטיסטיקה!

קשיי הלמידה מתאפיינים בקשת רחבה מאוד של גילאים, מתלמידי בית ספר יסודי ועד מבוגרים העומדים לפני לימודים אקדמיים. לפי הערכות מומחים, כ 10% מכלל האוכלוסייה מוגדרים כלקויי למידה.
 
 
 

האם ניתן לשפר הישגים?

גולת הכותרת באיתור לקויות למידה היא במתן סיוע, טיפול ואסטרטגיות למידה למאובחן לקוי הלמידה.
 
 
 

האם  קושי בלמידה הוא לקות?

קשיי למידה אינם בהכרח לקויות למידה. קיימת הבחנה משמעותית בין לקות למידה לבין קשיי למידה. לעיתים קיימים פערים לימודיים הנובעים מהקנייה לא נכונה של הנושאים הנלמדים, חוסר חשיפה מספקת ואימון בתחום. בנוסף קיימים היבטים רגשיים אשר עשויים להשפיע על תהליך הלמידה וכן מצבים רפואיים הנגרמים על ידי תפקוד גוף בעייתי כגון חוסר שינה, תזונה לא מאוזנת, חוסר בויטמינים וכו. סוגיות אלו ניתן לשלול באמצעות בדיקות רפואיות. בתהליך האבחון ניתן לערוך אבחנה מבדלת בין קשיים לימודיים לבין לקויות למידה. לקות למידה, לעומת קשיי למידה, היא לקות נוירולוגית.
 
 

 

מהן לקויות הלמידה השכיחות?

לקות קריאה-דיסלקסיה. לקות זו משפיעה על תפקודי הקריאה. תלמידים אלה יחוו קשיים ברכישת הקריאה ובהפקת משמעות מתהליך הקריאה. חלק מלקויות הקריאה נובעות מקשיים שפתיים במנגנונים בסיסיים כגון מודעות פונולוגית, קשיי שיום ועיכוב שפתי התפתחותי.
 
לקות כתיבה-דיסגרפייה. לתלמידים אלו שגיאות כתיב רבות, קשיים בניסוח בהיר ותקין של משפטים, קשיים בהבעה בכתב ועדיפות משמעותית להבעה בע"פ, על פני הבעה בכתב.
 
לקות בחשבון-דיסקלקוליה. קשיים בהפנמת מיומנויות חשבוניות, קשיים בהבנת מושגים מתמטיים, בהבנה כמותית ובהבנת רצף.
 
 

Copyright © 2019 מכון לאבחון דידקטי ואבחון פסיכודידקטי. All rights reserved.


בניית אתרים עם מערכת ניהול תוכן


0.0488 sec