חדשות האתר

הפרעות קשב וריכוז

 

הפרעת קשב וריכוז, ADHD-Attention-Deficit and Hyperactivity Disorder . הפרעה קוגנטיבית- התנהגותית. נובעת מרקע תורשתי וגורמים סביבתיים.

ADD- ילדים עם הפרעת קשב ללא היפראקטיביות. ילדים אלו נחשבים ל"חולמניים", מיעוטי כישורים ואיטיים. קשייהם בולטים פחות.
ADHD-ילדים עם הפרעות קשב ו-היפראקטיביות. ילדים אלו בדרך כלל רעשנים, תזזיתיים ומפריעים במהלך השיעור. המורה יתקשה להתמודד עימם.
 
כאמור, להפרעה רקע תורשתי. שכיחות התופעה בין  : 5%-10% מכלל האוכלוסייה .תחילתה בילדות ואף היא מתמידה גם בבגרות.
בעבר המונח ADD שימש לתיאור הפרעת קשב,ללא היפראקטיביות.
ההתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז הינה יום יומית, שופעת אתגרים, לסביבה וגם לסובל ממנה. למעשה, אדם הסובל מהפרעת קשב וריכוז נאבק עם עצמו.
הוא מתקשה להיות מרוכז לאורך זמן והמחשבות נודדות למקומות אחרים.   
 


כיצד ניתן לזהות תלמיד עם הפרעת קשב וריכוז?

1. קושי לזכור חומר הנלמד בכיתה. לעיתים ישכח חומר שזה עתה קרא.

2. קוש בריכוז. ההיפראקטיבי יקום ויסתובב בעוד שאלה שאינם פשוט יבהו ויציירו במחברת.

3. חוסר ארגון בחומר הלימוד ובלוח הזמנים.  
4.הימנעות מהכנת מטלות לימודיות הנובעות מתיסכול המלווה אותם.

5. קשיים חברתיים. כאשר התלמיד סובל מתדמית נמוכה הוא מנסה לפצות על כך וינסה להטות את תשומת הלב אליו על ידי הפגנות כוח או לשמש בתפקיד הליצן.


Copyright © 2018 מכון לאבחון דידקטי ואבחון פסיכודידקטי. All rights reserved.


בניית אתרים עם מערכת ניהול תוכן


0.0938 sec