חדשות האתר

אבחון לקויות למידה

 

גורמים חינוכיים מפנים לאבחון כאשר קיים ביסוס על קושי בהתנהלות הלימודית של הלומד.

 

אילו קשיים יופיעו לתלמיד לקוי למידה?

אבחון לקויות למידה הינו מונח שמטרתו לאתר קבוצה מגוונת של לקויות הבאות לידי ביטוי בקשיים

ברכישת מיומנויות,כגון: הקשבה, כתיבה, קריאה, דיבור, יכולות מתמטיות ומשגה.

התסמינים ללקויות למידה מתאפיינים כאשר תלמיד אינו מצליח להגיע להישגים התואמים את יכולותיו.

כאשר אופן הלמידה של התלמיד אינו יעיל והוא אינו מצליח לפתח סגנון למידה, גם אם מדובר בתלמיד מוכשר במיוחד.

כאשר התלמיד אינו מצליח להבין הוראות ומטלות ונזקק לתיווך. 

 
  
אבחון דידקטי לאיתור לקויות למידה

כאשר ישנם סימנים ללקויות למידה, נפנה לערוך אבחון דידקטי. 

אנשי המקצוע נשענים על מבחנים פורמאליים בעלי נורמות תואמות גיל. כלי האבחון ממפים את תחומי הקושי של התלמיד ומצביעים על תפקוד התלמיד ביחס לנורמה המצופה מבני גילו. בנוסף, נכתבות המלצות ואסטרטגיות למידה, אשר מותאמות לתפקוד הנוכחי. אסטרטגיות למידה הינם אוסף של טכניקות הנבנות בואפן מותאם למאובחן, הכוללות שיטות יעילות לניהול זמן, שיפור יכולות הזיכרון על ידי שימוש בערוץ בו נמצאו יכולות גבוהות יותר (בערוץ השמיעתי או החזותי) ושיטת יעילות לשיפור יכולות הקריאה, כתיבה, חשבון והבנה.

 

חשוב לאתר לקויות בגיל צעיר ככל האפשר, כדי לאפשר ללומד, לתפקד באופן התקין ביותר, כדי למנוע פגיעה בהשכלתו בהמשך.


Copyright © 2019 מכון לאבחון דידקטי ואבחון פסיכודידקטי. All rights reserved.


בניית אתרים עם מערכת ניהול תוכן


0.0469 sec